niedziela, 27 maja 2012

I. Zapowiedzi

"Królewna Śnieżka i Łowca"
reż. Tim Burton

Tytuł oryginalny: Snow White and the Huntsman
Gatunek: fantasy, przygodowy
Obsada: Kristen Stewart, Charlize Theron, Chris Hemsworth
Premiera: 01/06/2012
Dawno, dawno temu, w odległej krainie żyła zła królowa, która poleciła swemu myśliwemu zgładzić jedyną niewiastę piękniejszą od niej samej. Nie spodziewała się jednak, że podwładny sprzeciwi się jej rozkazom i zamiast zabić Królewnę Śnieżkę… nauczy ją sztuki wojny. Niezwykłe nowe wcielenie legendarnej baśni autorstwa Joe Rotha. Jedna z najbardziej oczekiwanych premier roku.


"Tej nocy będziesz mój"
 reż. D. Mackenzie
Tytuł oryginalny: You Instead
Gatunek: komedia, muzyczny
Obsada: Luke Treadaway, Natalia Tena
Premiera: 01/06/2012
Połączyły ich muzyka, błoto i... kajdanki. Co się stanie, jeśli na 24 godziny zostaniesz nierozerwalnie związany z drugim człowiekiem? To właśnie przydarza się Adamowi i Morello. Oboje są muzykami – on gra elektro pop w duecie ze swoim kumplem Tyko; ona jest liderką punkowego zespołu The Dirty Pinks. Czekając na występ, wdają się w głupią sprzeczkę, którą słyszy przechodzący obok kaznodzieja. W imię miłości skuwa ich ze sobą kajdankami, po czym znika z kluczem. Początkowa frustracja bohaterów z czasem zamienia się w niechętną akceptację, a stąd już tylko krok do prawdziwego uczucia...


"Projekt Nim"
reż. J. Marsh
Tytuł oryginalny: Project Nim
Gatunek: dokumentalny
Premiera: 01/06/2012
W listopadzie 1973 roku, w klatce ośrodka badawczego ssaków naczelnych w Oklahomie, rodzi się mały szympans. Kilka dni później, jego matka dostaje uspokajający zastrzyk. Traci przytomność, a jej małe, płaczące ze strachu dziecko, w brutalny sposób zostaje jej odebrane na zawsze. Mały szympans nazwany zostaje Nim i trafia do rąk absolwentki psychologii, która sama jest już matką trójki dzieci. Za odpowiednim wynagrodzeniem ma go wychowywać jak własne dziecko. W ten sposób wchodzi w życie „projekt Nim” – jeden z najbardziej radykalnych w historii eksperymentów, który ma udowodnić, że szympans, wychowywany jak człowiek, może nauczyć się komunikować za pomocą języka. „Projekt Nim” to najnowszy film Jamesa Marsha – laureata Oscara za film „Człowiek na linie”.

"Heniek"
 reż. E. Kowalewska, G. Madej
Gatunek: dramat
Obsada: Beata Schimscheiner, Tadeusz Hankiewicz
Premiera: 01/06/2012
Film oparty na prawdziwych wydarzeniach. Opowieść o tym, czy warto poświęcać przyjaźń, lojalność i uczciwość dla pieniędzy oraz o tym czy zemsta jest naprawdę słodka. Bohaterowie filmu, czwórka sprzedawców z salonu samochodowego, codziennie zmagają się z trudem swojej pracy. Ich życie zdeterminowane jest przez zawód, w który wpisana jest wieczna pogoń za pieniądzem. Gdy pewnego dnia okazuje się, że jednego z nich, tytułowego Heńka, aresztowano za udział w gangu złodziei, pozostała trójka zostaje wystawiona na próbę uczciwości i moralności. Zmagając się w walce z własnymi słabościami, odkryją największe oszustwo Heńka.
II. Ostatnio obejrzane

"Mroczne cienie"
reż. Tim Burton

Tytuł oryginalny: Dark Shadows
Gatunek: fantasy, horror, komedia
Obsada: Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter
Z początku zastanawiałam się, czy nie poświęcić temu filmowi osobnego postu, bowiem tak bardzo przypadł mi do gustu. Stanęło na tym, że wspomnę jednak o nim tutaj i postaram się przedstawić wszystkie moje zachwyty.

Zaczynając już od połączenia Burton - Depp, które tak uwielbiam. Do tego wspaniała partnerka Burtona - Helena Bonham Carter i mam niezastąpione kino. Zdawałam sobie sprawę z tego, że w większości będą to żarciki w stylu reżysera, znanych mi już po tak dużej ilości filmów, ale nie spodziewałam się, że dostanę tak dużą dawkę humoru i irracjonalizmu. Film aż tryska satyrą i dobrym dowcipem. Następnym punktem jest świetnie dobra obsada i wyjątkowa historia. Nie wspominając już o rewelacyjnych efektach. Wypłynęłam znów w świat magiczny, satyryczny i niewątpliwe uroczy w tym odosobnieniu w małej miejscowości. Nie zawiodłam się. Depp jest genialny i ten jego akcent! Kto nie był w kinie, niech szybko to nadrobi. Mi udało się trafić na premierę. :)

III. Co ciekawego w TV?

26/05/2012, godz. 21:20, TVP1 - Tylko mnie kochaj
Głównym bohaterem filmu jest Michał - współwłaściciel dużej firmy architektonicznej, który prowadzi nudne życie. Świeżości nie wprowadza nawet bliska znajomość z Agatą (drugą współwłaścicielką firmy). Kiedy wydaje się, iż nic nie może zmienić tego spokojnego życia, do drzwi mieszkania Michała puka siedmioletnia Michalina. Cały jego dotychczasowy porządek zostaje zachwiany...

27/05/2012, godz. 20:50, TVP Kultura - Za wszelką cenę
Frankie Dunn (Clint Eastwood) w swoim życiu wytrenował wielu świetnych bokserów. Jego jedynym przyjacielem jest były bokser Scrap (Morgan Freeman). Pewnego dnia u Dunna zjawia się 30-letnia Maggie Fitzgerald (Hilary Swank). Maggie jest utalentowana, dokładnie wie czego chce i zrobi wszystko, aby to osiągnąć. Jedynie... brak jej wiary w siebie. Frankie początkowo nie sprzyja dziewczynie, gdyż nigdy nie trenował kobiet, a na dodatek uważa, że w wieku 30 lat nie ma już mowy o zrobieniu kariery w boksie. Maggie jednak nie poddaje się, w czym wspiera ją Scrap. Wkrótce i Frankie zmieni zdanie na jej temat...

30/05/2012, godz. 22:15, TV4 - Skazani na Shawshank
Bankier z Nowej Anglii Andy Dufresne (Tim Robbins) został oskarżony o zabójstwo żony oraz jej kochanka i skazany na bezterminowy pobyt w ciężkim więzieniu Shawshank. Tylko dzięki pomocy czarnoskórego współwięźnia, Ellisa Boyda "Reda" Reddinga (Morgan Freeman) udaje mu się przeżyć w tym wyjątkowo ponurym miejscu. To od tego kryminalisty Andy uczy się też, że w brutalnym świecie więziennej przemocy do końca nie wolno tracić nadziei, bo tylko ona pozwala przetrwać.

30/05/2012, godz. 23:00 i 31/05/2012, godz. 20:35, TVN7 - Miasto Aniołów
Przejmująca historia pewnego anioła, który zakochuje się w pięknej lekarce. W szpitalu w Los Angeles leży ciężko chory na serce pacjent. Przy jego łóżku pojawia się anioł, Seth. W tym samym czasie umiera pacjent doktor Maggie Rice. Młoda lekarka bardzo przeżywa śmierć mężczyzny. Seth obserwuje ją i zakochuje się. Postanawia powrócić do świata żywych i związać swoją przyszłość z Maggie. Ale nie jest im dane wspólne szczęście.

31/05/2012, godz. 20:45, TVP2 - Karmel
Karmel przypomina najlepsze dokonania Pedro Almodóvara. Od hiszpańskiego mistrza młoda libańska reżyserka, Nadine Labaki, przejęła umiejętność pokazywania barwnego świata kobiecych relacji. Kobiety najlepiej obserwować w miejscach, gdzie czują się najbardziej swobodnie. Są wtedy skore do najintymniejszych zwierzeń. Wiedząc o tym, Nadine Labaki stworzyła czarujący film o pięciu zaprzyjaźnionych kobietach w różnym wieku, które zawsze spotykają się w salonie piękności w centrum Bejrutu. Barwny świat pełnokrwistych kobiecych postaci odsłaniających swoje sekrety przykuwa uwagę i fascynuje. Jest w nim oczywiście miejsce na pogawędki o seksie i problemach z mężczyznami, ale także na osobiste rozmowy o religii, niełatwych relacjach z bliskimi, poważnych p

01/06/2012, godz. 20:00, TVN - Transformers 
Reżyser "Armageddonu" i "Pearl Harbor" Michael Bay i producent Steven Spielberg ożywiają animowaną sagę opowiadającą o starciu Autobotów z Deceptikonami. Kiedy ich walka zaczyna zagrażać naszej planecie, tylko jeden człowiek, Sam Witwicky (Shia LaBeouf) może przeważyć szalę zwycięstwa!

11 skomentuj:

  1. Królewna i Mroczne Cienie to moje must see ;)

    Kasę tylko trzeba skombinować ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Na "Mroczne cienie" koniecznie muszę się wybrać, no bo Johnny i Helena :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej ciekawa jestem "Mrocznych cieni" :) A w "Śnieżce" trochę mnie zniechęca Stewart :/ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzyj sobie "The Runaways" ze Stewart - naprawdę świetnie tam zagrała!

      Usuń
  4. Ah, "Mroczne Cienie"! To jeden z tych filmów, które obejrzeć muszę koniecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie dzisiaj przejeżdżając przez Łódź widziałam wielki plakat na Silver Screen promujący film "Królewna Śnieżka i Łowca" i sama nie wiem, czy mam ochotę obejrzeć ten film, bo przyznaję - Kristen zniechęciła mnie na samym starcie, okropna z niej aktorka. Uwielbiam Burtona, ale temu filmowi chyba podziękuję, za to mam chętkę na "Mroczne cienie". :) Dodatkowo dzięki za informację i Transformerach w TV, ogromnie chcę to obejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Kristen znasz jeszcze z innych filmów, czy tylko ze Zmierzchu?

      Normalnie wyszła ze mnie obrończyni Stewart, ale sama myślałam, że masakryczna z niej aktorka, a okazuje się, że nie jest taka zła ;)

      Usuń
    2. Ja na przykład nie jestem do niej nastawiona negatywnie, ale jest dosyć sztywna. Widziałam z nią "Adventureland", a "Runaways" chyba nie całe. Mam nadzieję, że "Królewna" będzie dobra. Sam film zapowiada się ciekawie i nie ma co się zrażać jednym aktorem.

      Usuń
    3. Nie oceniałabym jej przecież, gdybym widziała tylko Zmierzch. Oglądałam również Runaways i Kristen także wywarła na mnie negatywne wrażenie, także dla mnie sprawa jest prosta. :)

      Usuń
  6. "Królewna Śnieżka" i "Miasto Aniołów" najbardziej mnie interesują. Kiedyś byłem z koleżanką w kinie na "tylko mnie kochaj". Nawet fajna komedia :)

    Pozdrawiam i gratuluję fajnego bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, nie zawsze dam radę na nie odpisać, lecz każdy z nich ma znaczenie.