piątek, 20 lipca 2012

Wydawnictwo: Bellona
Język oryginału: angielski
Stron: 256
Ocena ogólna: 5/6
Ocena wciągnięcia: 5/6
Jestem człowiekiem wszechstronnym. Może niekoniecznie wszechstronnie utalentowanym, ale wszechstronnie zaciekawionym. Interesuje mnie wiele rzeczy, a jeszcze więcej fascynuje i inspiruje. Po prostu nie ma dla mnie rzeczy nudnych, czy nie wartych uwagi. Są tylko takie, których nikt nie umie w ciekawy sposób przedstawić.

Wobec powyższego nie mogłam się oprzeć, kiedy Bellona wydawała "Historię archeologii". Oczywiście jest to dość subiektywna lista najważniejszych odkryć. Przy wyborze wydarzeń autor kierował się wpływem, jaki miało to na współczesność oraz wartością wykopalisk. Większość wybranych to wykopaliska pozwalające na odkrycie nieznanych na tamte czasy (i tak naprawdę po dziś niezbadane) cywilizacji, wykopaliska z coraz to lepszą technologią, starannością i dokładnością. To szczególna 50, idealnie dopasowana do historii odkryć i zachwytów.


Lista 50 najważniejszych odkryć

Książka jest niesamowicie bogato ilustrowana. Każde odkrycie zawiera własną mapkę, historię odkrywcy i wydarzenia poprzedzające odkrycie, zawiera ilustrację i spis ważnych dat, do tego zawsze są ciekawostki oraz wpływ na współczesność. Widać, że autor ma bardzo szeroką wiedzę, każdy artykuł jest dopracowany i doszlifowany.

Przykład rozpoczęcia jednego z odkryć.
Piękne ilustracje zdobiące artykuły
Ważne daty
Ciekawostki

Dla mnie to była kopalnia wiedzy, z książki dowiedziałam się o tak mało znanych cywilizacjach, o jakich w życiu nie słyszałam na lekcjach historii. Wszystkie odkrycia są barwnie i ciekawie napisane, przez co bardzo łatwo się wciągnąć. Bardzo podobała mi się ta wszechstronność wyboru, nie było skupiania się na cywilizacji egipskiej czy rzymskiej, lecz taka różnorodność - trochę znanych faktów, trochę zupełnie zaskakujących.

Książka naprawdę godna polecenia - solidnie wykonana, bogactwo ilustracji aż zachwyca, mnóstwo ciekawostek i informacji z historii i archeologii. Warto!

3 skomentuj:

  1. To coś dla mnie ! Zawsze lubiłam czytać o odkryciach archeologicznych i starożytnych cywilizacjach

    OdpowiedzUsuń
  2. w dzieciństwie marzyłam, żeby zostać archeologiem, więc z chęcią bym przejrzała tę pozycję

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tą książkę, jednak nigdy nie została przeze mnie przeczytana. Dostałam ją jako nagrodę pod koniec gimnazjum i jak to nagroda siedzi na półce i się kurzy. Może jednak warto ją przeglądnąć. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, nie zawsze dam radę na nie odpisać, lecz każdy z nich ma znaczenie.