niedziela, 8 kwietnia 2012

I. Zapowiedzi

"Jazda na krawędzi"
reż. Richard De Aragues

Tytuł oryginalny: TT3D: Closer to the Edge
Gatunek: Dokumentalny
Obsada: Jared Leto(narrator), Guy Martin, Ian Hutchinson, John McGuinness, Michael Dunlop, Keith Amor, Bruce Anstey, John Barton, Paul Dobbs, Cameron Donald
Premiera: 6/04/2012

„Motocykle 3D: Jazda na krawędzi” - najlepiej sprzedająca się produkcja dokumentalna w historii brytyjskiej kinematografii. To opowieść o pasji, wolności wyboru i woli walki, której akcja rozgrywa się na brytyjskiej wyspie Man. Już od 1904 roku organizowane są tam uliczne wyścigi motocyklowe „Isle of Man TT Races” - zaliczane do jednych z najbardziej widowiskowych i niebezpiecznych imprez tego typu na świecie. Wyspa jest jedynym terytorium należącym do Wielkiej Brytanii, na którym nie obowiązuje ograniczenie prędkości. W filmie występuje jedna z najgłośniejszych postaci ostatnich lat, 29-letnia gwiazda, człowiek legenda wyścigów motocyklowych Guy Martin. Bohaterem filmu jest także Ian Hutchinson, który na motocyklu CBR600RR wygrał 5 kolejnych wyścigów na Isle of Man w 2010 roku. Dokonał tego jako pierwszy w historii wyścigów. Narratorem filmu jest JARED LETO, amerykański aktor znany z takich filmów jak „Cienka czerwona linia”, „Podziemny krąg”, „Requiem dla snu” czy „Mr Nobody”. Wokalista i gitarzysta zespołu „30 seconds to Mars”

"American Pie Zjazd absolwentów"
 reż. J. Hurwitz, H. Schlossberg

Tytuł oryginalny: American Reunion
Gatunek: komedia
Obsada: Jason Biggs, Alyson Hannigan, Chris Klein, Seann William Scott, Tara Reid, Mena Suvari, Eddie Kaye Thomas, Thomas Ian Nicholas
Premiera: 13/04/2012 

Ulubieni bohaterowie kultowej serii "American Pie" spotykają się po latach podczas zjazdu absolwentów. Spotkanie uświadomi im, że choć przez ponad dekadę zmieniło się wiele, to jednak ani czas, ani odległość nie są w stanie zmienić starych nawyków. Zjazd przerodzi się w odjechaną imprezę, na której nie zabraknie… szarlotki i, oczywiście, mamy Stiflera! Seria "American Pie" na całym świecie zarobiła jak dotąd łącznie ponad 700 milionów dolarów.

"Nietykalni"
reż. O. Nakache, E. Toledano 

Tytuł oryginalny: Intouchables
Gatunek: dramat, komedia
Obsada: François Cluzet, Omar Sy
Premiera: 13/04/2012

Ta historia zdarzyła się naprawdę. Sparaliżowany na skutek wypadku milioner zatrudnia do pomocy i opieki młodego chłopaka z przedmieścia, który właśnie wyszedł z więzienia. Zderzenie dwóch skrajnie różnych światów daje początek szeregowi niewiarygodnych przygód i przyjaźni, która czyni ich... nietykalnymi.



II. Ostatnio obejrzane

"I że cię nie opuszczę"
reż. Michael Sucsy

Tytuł oryginalny: Vow, The
Gatunek: melodramat
Obsada: Rachel McAdams, Channing Tatum

Rachel McAdams wielokrotnie pokazywała mi, że jest dobrą aktorką, dlatego zawsze z chęcią sięgam po filmy z jej udziałem. Tym razem trafił się melodramat, nieporywający, ale niegłupi i warty obejrzenia. Bowiem zawarta w nim autentyczna historia zmusza do przemyśleń - jak sami poradzilibyśmy sobie w sytuacji, kiedy ukochana osoba zapomina, że nas kocha? Generalnie film oglądało się przyjemnie, a zakończenie było dość zaskakujące. Brakowało mi tu wyraźnej chemii pomiędzy bohaterami. "I że cię nie opuszczę" ogląda się miło, jest lekki i przystępny. Idealny na niewymagające kino.

"Kupiliśmy zoo"
reż. Cameron Crowe

Tytuł oryginalny: We bought a zoo
Gatunek: dramat, familijny, komedia
Obsada: Matt Damon, Scarlett Johansson

Ten film podobał mi się zdecydowanie bardziej, ponieważ sama chciałbym mieć kiedyś własne zoo. Bardzo ciepły, przyjemny i ciekawy film, również oparty na autentycznej historii. Nieprzypadła mi do gustu rola Scarlett, bo wiem, że potrafi lepiej grać. Film ten to duża dawka humoru, przyjaźni i miłości ludzi do zwierząt i vice versa, te dwie godziny mijają jak z bicza strzelił. Oczywiście taki wybór tematyki od razu pozostawia w odbiorcy uczucie ciepła, dlatego i ja oceniam pozytywnie ten film i do niego zachęcam.



Okładki filmów i informacje zaczerpnęłam z filmwebu. Pomysł na przegląd filmowy zaczerpnęłam od Kreatywy.

6 skomentuj:

  1. Bardzo lubię Rachel McAdams - sam jej widom pozytywnie mnie nastraja :) Planuję obejrzeć ten film, choć wcale nie zapowiada się rewelacyjnie. Skoro bardziej polecasz 'Kupiliśmy zoo', może jemu przyjrzę się w pierwszej kolejności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardziej podobał się "Kupiliśmy zoo", bo dotyka moich marzeń, przez co z uwagą oglądałam cały film. "I że cię nie opuszczę" również jest dobrym filmem. Akurat trafiłam na dwa dobre filmy, nie rewelacyjne, ale przyjemne w odbiorze.

      Usuń
  2. Najchętniej obejrzałabym w tej chwili "American Pie" oraz "I że cię nie opuszczę" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam "I że cię nie opuszczę" - niezły film. Mam wielką ochotę na "American Pie" i "Nietykalnych". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja niestety niezbyt polubiłam "I że Cię nie opuszczę" - głównie dlatego, że SPOILER nie potrafiłabym być na miejscu tego faceta - zaczynać od początku, chociaż u mnie kłębią się dziesiątki wspaniałych wspomnień! KONIEC SPOILERA

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja na pewno nie oprę się "Jeździe na krawędzi". Mam słabość do filmów, które nawet w epizodycznym stopniu poruszają tematykę motoryzacyjną i oglądam je wszystkie z zapartym tchem, nawet mimo tony przeszkadzających mi efektów specjalnych. Mam nadzieję, że się nie rozczaruję, bo liczę, że szybkość tego filmu porwie mnie na maksa! ;)

    Zdążyłam się już tutaj troszkę zadomowić, dodałam do obserwowanych i jestem od jakiegoś czasu stałą czytelniczką. Bardzo mi się tutaj podoba :)

    Korzystając z okazji, zapraszam Cię również do siebie, moje wirtualne miejsce "zamieszkania" dopiero aranżuję i mebluję, ale powoli zaczyna z niego emanować życie ;)
    zaakcentowana.blogspot.com

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, nie zawsze dam radę na nie odpisać, lecz każdy z nich ma znaczenie.